Klub Gaja partnerem kampanii Davines – Ocean Keeper

30.06.2024

W tym roku po raz pierwszy społeczność fryzjerska z Polski współpracująca z marką Davines dołączyła do globalnej kampanii Ocean Keeper. Klub Gaja został krajowym parterem akcji, której głównym tematem był Bałtyk i zanieczyszczenie wód plastikiem. Ze społecznością stylistów Davines spotkaliśmy się 16 i 17 czerwca w Helu. Akcję sprzątania plaż, wydm i nadmorskich lasów rozpoczęliśmy od edukacji – wykładów i badania zawartości mikroplastiku w kosmetykach, w Stacji Morskiej im. Profesora Krzysztofa Skóry Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego w Helu.

Globalna inicjatywa Ocean Keeper to kolejny, po Dniu Zrównoważonego Piękna, projekt Davinesa, ukierunkowany na ekologię i ochronę Ziemi.

Tomasz Gałka, prezes Sustainable Beauty, dystrybutora marki Davines w Polsce, rozpoczynając kampanię Ocean Keeper w Polsce, mówił – „Chcemy, by społeczność fryzjerska wspólnie z nami wcielała w życie wizję Zrównoważonego Piękna Davines. Od ośmiu lat sadzimy drzewa w różnych regionach Polski – teraz nadszedł czas, by skierować uwagę stylistów i ich klientów na problem zanieczyszczenia terenów nadmorskich. Wierzymy, że dzięki ich zaangażowaniu w ramach kampanii Ocean Keeper o potrzebie ochrony bioróżnorodności życia pod wodą dowie się jak najwięcej osób”.

Wspólną akcję Ocean Keeper w Helu rozpoczęliśmy od aktywnej edukacji. W niedzielę spotkaliśmy się w Stacji Morskiej im. Profesora Krzysztofa Skóry Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego, by wysłuchać wykładów o Bałytyku, jego aktualnym stanie i zagrożeniach. Kolejnym punktem programu było badanie zawartość mikroplastiku w kosmetykach, które pozwoliło uczestniczkom i uczestnikom doświadczyć i zrozumieć skalę problemu. Agnieszka, komentowała – „Oj, nauczyłam się! Muszę zrobić porządek w łazience i wyrzucić prawie wszystko! Mikroplastik jest wszędzie i z wodą trafia do zlewni Bałtyku! Najbardziej przeraziła mnie jego zawartość w paście do zębów”;  Piotrek, dodał  – „Dowiedziałem się naprawdę dużo rzeczy o Bałtyku, o których nie wiedziałem. Edukować, edukować i jeszcze raz edukować. To ma sens!”. 

Następnego dnia, w poniedziałek rano, przygotowani, ruszyliśmy do sprzątania plaż, wydm i nadmorskich lasów w Helu m.in. z plastiku. Pracowaliśmy w grupach, wypełniliśmy śmieciami 25 worków 120 litrowych i wsumie zebraliśmy ponad 400 kg. odpadów z terenów nadmorskich. Na zakończenie, uczestniczki i uczestnicy akcji odwiedzili fokarium Stacji Morskiej, którego głównym zadaniem jest wsparcie ochrony bałtyckich fok oraz prowadzenie działalności naukowej i edukacyjnej.

Jacek Bożek, założyciel i prezes Klubu Gaja, podsumowując akcję powiedział  – „Woda, rzeki czy Morze Bałtyckie były zawsze w centrum działań Klubu Gaja. Dlatego z wielką przyjemnością zaangażowaliśmy się w projekt Ocean Keeper. Bez edukacji nie będzie zrozumienia potrzeby zmian naszych postaw i zachowań. Bez edukacji nie będzie zmian w biznesie i polityce. Już myślimy o następnych krokach jakie możemy podjąć wspólnie ze stylistami związanymi z marką Davines”.

Dziękujemy społeczności stylistów Davines za zaangażowanie w realną pracę dla Ziemi oraz naszym partnerom – Stacji Morskiej im. Krzysztofa Skóry IOUG za świetną edukację oraz Miastu Hel i EKOHEL za współpracę.

Zobacz foto relację na Facebooku >>>

Zobacza relację –  Pierwsza edycja kampanii Ocean Keeper za nami! – Davines

 

Home 9 Aktualności 9 Klub Gaja partnerem kampanii Davines – Ocean Keeper