Home 5 Działamy dla Ziemi 5 Dla zwierząt 5 Kampania Jeszcze Żywy KARP

JESZCZE ŻYWY KARP

Kampania Klubu Gaja „Jeszcze żywy KARP” doprowadziła do zmiany prawa i zmiany społecznej dotyczącej sprzedaży żywych karpi przed Świętami Bożego Narodzenia. Wielkie sieci handlowe nie sprzedają już żywego karpia, a sąd uznał, że sprzedawcy znęcali się nad żywym stworzeniem trzymając go bez wody.

Kampanię zainaugurowaliśmy ponad 20 lat temu organizując akcje i happeningi, zwracając uwagę, że ryby są zabijane na ulicach na oczach przechodniów i dzieci. Nasze długoletnie i konsekwentne działania doprowadziły do nagłośnienia problemu i nowelizacji Ustawy o ochronie zwierząt (2009). W kolejnych w latach Klub Gaja skupił się na konsumentach, by nie kupowali żywych karpi. W kampanię zaangażowali się m.in. krytyk kulinarny Robert Makłowicz, aktorzy – Magdalena Popławska, Magdalena Różczka, Julia Pietrucha, Bartłomiej Topa, Maja Ostaszewska, pisarze – Olga Tokarczuk, Artur Pałyga, prawnicy, dziennikarze, urzędnicy. Wspierała nas agencja reklamowa Clos Brothers.

Kampania „ Jeszcze żywy KARP” otrzymała wyróżnienie i nagrodę specjalną w konkursie
Kampania Społeczna Roku 2010 i 2012

AMBASADORZY

ROBERT MAKŁOWICZ

PUBLICYSTA KULINARNY

Z kulinarnego punktu widzenia świeżość ryby jest sprawą zasadniczą, jednak możliwie jak najkrótsza droga pomiędzy towarem a klientem nie powinna wcale oznaczać, że ryby trzymane są w wielkiej liczbie w małych zbiornikach, a potem duszone w plastikowych torbach nabywców. Współczucie dla tak traktowanych zwierząt to rzecz jedna, ale nawet z czysto egoistycznego, wyłącznie konsumenckiego punktu widzenia ryby śnięte, stłoczone niemiłosiernie, są gorszym kulinarnym materiałem. Do akcji postanowiłem się przyłączyć z powodów obu.

ROBERT MAKŁOWICZ

PUBLICYSTA KULINARNY

Z kulinarnego punktu widzenia świeżość ryby jest sprawą zasadniczą, jednak możliwie jak najkrótsza droga pomiędzy towarem a klientem nie powinna wcale oznaczać, że ryby trzymane są w wielkiej liczbie w małych zbiornikach, a potem duszone w plastikowych torbach nabywców. Współczucie dla tak traktowanych zwierząt to rzecz jedna, ale nawet z czysto egoistycznego, wyłącznie konsumenckiego punktu widzenia ryby śnięte, stłoczone niemiłosiernie, są gorszym kulinarnym materiałem. Do akcji postanowiłem się przyłączyć z powodów obu.

OPOWIADANIE OLGI TOKARCZUK

MINIATURA ARTURA PAŁYGI

KREACJE KAMPANII 2012

SPOTY 2012

MEDIA O KAMPANII

Kampania spotkała się z dużym zainteresowaniem mediów. Prestiżowy niemiecki dziennik Die Welt porównał kampanię Jeszcze żywy KARP do 2 najważniejszych europejskich kampanii w obronie zwierząt – walki byków w Hiszpanii i polowań na ptaki we Włoszech. Pojawiło się 30 publikacji prasowych (główne i regionalne wydania Gazety Wyborczej, dzienniki regionalne, komentarze w Uważam Rze, Estilo!). O kampanii mówiono m.in. w „Dzień dobry TVN” ,„Kawa czy herbata” TVP1, „Pytanie na śniadanie”, „Panorama” TVP2, Fakty TVN, Polsat Wydarzenia, Radio TOK FM, Polskie Radio. Wyemitowano nieodpłatnie 19150 emisji spotów tv m.in. w grupie TVP i TVN oraz 1992 emisji spotów radiowych m.in. Polskie Radio i Grupa Agora . W Internecie zanotowano ponad 3 600 000 odsłon banerów reklamowych

HISTORIA KAMPANII

Podczas warsztatów projektowych mieszkańcy, eksperci i współgospodarze procesu podczas trzech warsztatów projektowych pracowali nad pomysłami zagospodarowania części niegrzebalnej cmentarza żydowskiego. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za wspólną pracę!

Przeczytaj całą historię >>

www.jeszczezywykarp.pl