JESZCZE ŻYWY KARP
Kampania Klubu Gaja „Jeszcze żywy KARP” doprowadziła do zmiany prawa i zmiany społecznej dotyczącej sprzedaży żywych karpi przed Świętami Bożego Narodzenia. Wielkie sieci handlowe nie sprzedają już żywego karpia, a sąd uznał, że sprzedawcy znęcali się nad żywym stworzeniem trzymając go bez wody.
Kampanię zainaugurowaliśmy ponad 20 lat temu organizując akcje i happeningi, zwracając uwagę, że ryby są zabijane na ulicach na oczach przechodniów i dzieci. Nasze długoletnie i konsekwentne działania doprowadziły do nagłośnienia problemu i nowelizacji Ustawy o ochronie zwierząt (2009). W kolejnych w latach Klub Gaja skupił się na konsumentach, by nie kupowali żywych karpi. W kampanię zaangażowali się m.in. krytyk kulinarny Robert Makłowicz, aktorzy – Magdalena Popławska, Magdalena Różczka, Julia Pietrucha, Bartłomiej Topa, Maja Ostaszewska, pisarze – Olga Tokarczuk, Artur Pałyga, prawnicy, dziennikarze, urzędnicy. Wspierała nas agencja reklamowa Clos Brothers.
Kampania „ Jeszcze żywy KARP” otrzymała wyróżnienie i nagrodę specjalną w konkursie
Kampania Społeczna Roku 2010 i 2012
AMBASADORZY
OPOWIADANIE OLGI TOKARCZUK
MINIATURA ARTURA PAŁYGI
KREACJE KAMPANII 2012
SPOTY 2012
MEDIA O KAMPANII
HISTORIA KAMPANII
Podczas warsztatów projektowych mieszkańcy, eksperci i współgospodarze procesu podczas trzech warsztatów projektowych pracowali nad pomysłami zagospodarowania części niegrzebalnej cmentarza żydowskiego. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za wspólną pracę!
www.jeszczezywykarp.pl